dimarts, 17 de febrer del 2015

ELS BOUS

Els toros tenen coses a favor i coses en contra, les coses a favor són que deixa diners i dóna feina a milers de persones, és un entreteniment familiar i té coses dolentes com són que els toros són persones com nosaltres i per tant es mereixen viure decentment, igual que nosaltres. Si en comptes d'un toro fos una persona, el miraríem des d'una altra perspectiva, ja que com és un animal no es pot queixar i no passa res. En un poble que jo vaig gairebé cada any hi ha toros, i jo em diverteixo veient els toros ja que l'ús que li donen les persones d'aquest poble és l'adequat.

El període de cria és de quatre a cinc anys. Després de bregat l'animal es dedica al consum humà, la carn de lídia és molt apreciada. Els toros poden arribar a viure entre 35 i 40 anys, però el que en realitat duren són entre 3 i 5 anys ja que els tenen molt explotats ja que van servir per ajudar a millorar els guanyats moderns. El bou en morir acaba d'aquí a unes truites convertit en daus.

La conclusió és que cada un pot tenir una opinió sobre els toros i no podem tenir cada un la mateixa. La meva opinió és que val la pena anar a veure una correguda, sempre que en aquesta correguda no se'ls maltracti. Jo he pogut veure a quatre o cinc bous lligats en una plaça i la veritat és que m'han agradat, però clar, cadascú pensa una cosa.




















Moisés Almazán, 4ºC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada