dimecres, 19 de novembre del 2014

Carla Lluch y Adrian Carrasco.

Carla Lluch: OCCIDENTAL

OBRINT PAS - La vida sense tú
Obrint Pas és un grup de música en valencià procedent de València. La seua música és una barreja de ska,hardcore punkrockreggae i folk amb melodies i instruments tradicionals la qual destaca la dolçaina .




Lletra de la cançó :
 La vida és un matí de cada dia                                                                                                                
quan et passava a recollir 
una caputxa negra, texans amples 
un mural descolorit. 

La vida és una classe a Filologia 
on agitàvem el demà, 
un sol roig colant-se a l'assamblea 
apunts bruts, cabells daurats. 

La vida és un dijous que acabaria 
al teu pis d'estudiants, 
quatre espelmes grogues a la cuina 
ombres nues, plats trencats. 

La vida és un cel blau cap al migdia 
quan pujàvem al terrat 
una cançó d'Extremo, roba estesa 
València entre llençols blancs. 

La vida és tancar els ulls, tornar a riure 
cridar al vent, sentir-nos lliures 
la vida és desitjar tornar a recollir
córrer tot sol, sentir-te créixer 

la vida és el fred tallant les cares 
i una llàgrima incendiant les galtes 
la vida és entendre que he d'aprendre 
aprendre a viure 
la vida sense tu 

La vida és mossegar la fruita dolça 
a les escales de Mercat Central 
pujar per Cavallers fins la Valldigna 
fumar oblits, cantar a crits 

La vida és una casa enderrocada 
creuant les Torres de Serrans 
'Amor, humor, respecte' a la façana 
foc i metralla a les nostres mans 

La vida és agafar el primer tramvia 
del Pont de Fusta al Cabanyal 
una ciutat taronja a les finestres 
un món en guerra als ulls cansats 

La vida és una barca abandonada 
que vam trobar davant del mar 
sentir-nos com dos nàufrags a la platja 
l'últim cop que em vas besar

Dialecte occidental.
Fonètica
- No existeix la vocal neutra: es fan a/e àtones.
Exemple: cabells.
- Es distingeixen o/u àtones:
Exemple: dijous, recollir.
- Sona la i del dígraf -ix-
Exemple: recollir, créixer.
- No es reforcen els finals en -r :
Exemple: agafar
 



Explicaçió de l'elecció del grup  

He elegit aquest grup perque me va agradar molt la cançó.




Oriental: Adrian  
                
TERÁPIA DE SHOCK , Sense tu


Terápia de shock és un grup de pop-rock espanyol creat a Catalunya (La Garroxa), en 
el 2006. Van compondre algunes melodies que es van convertir en cançons com les famoses sense tu i Carla, sent sense tú guanyadora del concurs de salitja. En el 2011 gràcies a la cançó sense tu Teràpia De Shock la banda sonora de polseres vemelles van ser consolidats com a grup.


Font d'informació: Wikipedia


Sense Tu
És de nit,
És tot fosc,
Estic sol,
I no hi ha ningú
És de nit,
Un record
Dins el cor
Ella hi és a dins

Els seus ulls,
Són brillants,
Un somriure extravagant,
Ja no hi és,
L'he perduda ,
Va marxar,
Lluny del meu abast
I sempre estarà al meu cor...

Sense tu, jo no puc,
Sense tu, si no hi ets,
Sense tu, jo no sóc ningú.

És de nit
És tot fosc
No estic sol, no ho estic
Tu estàs amb mi.

Els seus ulls,
Són brillants,
Un somriure extravagant,
Ja no hi és,
L'he perduda ,
Va marxar,
Lluny del meu abast
I sempre estarà al meu cor...

Si no estàs aquí
Si no estàs amb mi
Jo no et puc mirar
Jo no et puc sentir

Si no estàs aquí
Si no estàs amb mi
Jo no et puc tocar
Jo no et puc besar

I sempre estaràs al meu cor...


Català Oriental

Fonètica

- Hi ha la vocal neutra (a/e àtones sonen neutra)
Exemple: És de nit.

-Les o/u àtones es neutralitzen en u.
Exemple: Un somriure.

-La e tancada passa a e oberta i en el cas del balear, passa a neutra tònica: cEba.
Exemple: Perduda.

-Els diftogs qua-gua se simplifiquen en una sola vocal (central: aiga; mallorquí:aigo).
Exemple: No et.

-Els inicis àtons de paraula en-en em-es- sonen neutra: (e)sperar.
Exemple:no estic.

-No sona la i del digraf-(i)x-
Exemple: No hi ha en aquesta cançó.

-Es reforcen els finals en r: or(t), car(t).
Exemple: abast.

-Plural evolucionats: homes, joves.
Exemple: No hi ha en aquesta cançó.

-1a persona sing . dels presents d'indicatiu en -u/-i o sense terminació: cant(u)/canti,cant.
Exemple:No hi ha en aquesta cançó.

-1a i 3a del singular del Present de Subjuntiu en-i:jo temi, jo canti.
 Exemple:No hi ha en aquesta cançó.

-1a persona plural verb Haver: hem anat.
Exemple:No hi ha en aquesta cançó.

Explicació de l'elecció del grup/cantant

Io he triat esta cançó perquè esta inclosa en la banda sonora
d'una sèrie
(polseres vermelles) que em va impactar prou i considere que
és una cançó
amb molt sentiment.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada