divendres, 21 de novembre del 2014

MIQUEL GIL rosa de paper


                          " ROSA DE PAPER" MIQUEL GIL

Resum

El nom real del cantant es Miquel Gil i Alfonso, que va naixer a Valencia en el poble de Catarroja en el any 1956. És un cantant espanyol molt important que el seu genere de música es folk i sol cantar més en valencià que en castellà, el instrument que sol més utilitzar es la seua veu i la guitarra.
Miquel Gil pertanyia a un grup de música de folk de valencià que s'anomenava All Tall, un grup de música que va acomençar al any 1975 i va acabar en el any 2012 formalment.

https://www.youtube.com/watch?v=nlNhMGBmkRw

LLETRA DE LA CANÇÓ

Ella tenia una rosa
una rosa de paper,
d'un paper vell de diari,
d'un diari groc del temps.

I ella tenia una rosa,
una rosa de paper. 
Va morir qualsevol dia
i l'enterraren després.

Però al carrer on vivia
però en el poble on visqué,
les mans de la gent passaven
una rosa de paper.

Fins que un dia d'aquells dies
va manar l'Ajuntament
que fos cremada la rosa
perquè allò ja estava bé.

Varen regirar les cases:
la rosa no aparegué.
Va haver-hi interrogatoris;
ningú no en sabia res.

Però com una consigna
circula secretament
de mà en mà per tot el poble
una rosa de paper.

 
Jo vaig decidir triar a Miquel Gil perquè vaig posar el seu nom a Youtube i vaig començar a escoltar cançons de Miquel i em van agradar algunes. I he triat rosa de paper perquè és la que més em a agradat de totes les seues cançons, perquè és una cançó però també un poema a la vegada.

 La canço tracta de una dona que te una rosa de paper, i que la dona mor però la rosa segueix viva tot i que la tractin de matar.

TRETS DIALECTALS

És occidental perque:

FONÈTICA
              -No es reforcen els finals en -r: Per exemple paper
              -Els inicis àtons de paraula en -en em- es- sonen amb una a clara:                   Per exemple l'enterraren
MORFOLOGIA
               -Parla en 1a i 3a persona del Present Subjuntiu en -e/ -a.


 

Les fonts: Wikipedia i Youtube

NEREA CORTÉS 4ºC
                                                                                                                            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada